Просумував
Відкритий лист НКРЕКП
Від власників домашніх сонячних електростанцій, далі дСЕС.
В той час, коли енергетика України знаходиться на межі колапсу і віялових вимкнень, нам, власникам дСЕС, абсолютно не зрозуміла позиція, яку займає НКРЕКП.
Деякими ОСР почалась активна боротьба з дСЕС, як тими, що будуються, так і тими, що були побудовані раніше. При цьому, вони посилаються саме на листи НКРЕКП, а не на чинне законодавство.
Позиція, яку займає НКРЕКП, виглядає спрямованою на підрив розвитку дСЕС та відновлювальної енергетики приватного сектору, і триманням в остраху всіх власників, які побудували дСЕС до того.
Вже зараз, вартість електроенергії для юридичних осіб, перевищує той “неймовірний” “Зелений тариф”, який отримують власники дСЕС. Ринкова вартість опалення газом, так само вже впритул наблизилась до вартості “Зеленого тарифу”, а місцями його перевищила.
І в цей самий час:
- Енергопостачальні компанії затримують гарантовані виплати за “Зеленим Тарифом”, і не виплачують штрафи, прописані в угоді, посилаючись на Постанова від 08 квітня 2020 р. № 766 https://www.nerc.gov.ua/acts/pro-di...yam-koronavirusnoi-khvorobi-covid-19?id=50747
Але у цю постанову багаторазово вносились зміни, і пунктів про відсутність пені там вже не має.
- ОСР починають видачу ТУ для нових дСЕС, з вимогою встановлення обмежувачів по напрузі, за рівень і відповідність стандарту якої має нести відповідальність саме ОСР, і контролювати якість якої входить в обов’язки НКРЕКП. І саме неякісні лінії, виконані з порушенням стандартів, відповідають за невідповідність напруги стандартам, при використанні власниками приладів дозволеної потужності, в незалежності від того, йде генерації електричної енергії або її споживання. Також, аналогічні обмеження накладаються і до існуючих власників дСЕС, всупереч здорового глузду та законодавчої бази, під тиском від'єднання від мережі і мовчання НКРЕКП з цього приводу.
- Почався тиск на власників як дСЕС, які тільки будуються, так і введені в експлуатацію, посилаючись саме на листи НКРЕКП. Самі листи НКРЕКП мають незрозуміле законодавче обґрунтування, тому що низка тверджень не відповідає дійсності, або зовсім не стосується дСЕС, або не прописана у законі зовсім.
НКРЕКП вимагає, аби номінальна потужність фотоелектричних панелей дорівнювала номінальній потужності інвертора генеруючої установки, на виконання статті 19 закону, з метою забезпечення балансу та між попитом та пропозицією.
Враховуючи вищенаведене, просимо внести ясність, і довести до відома як ОСР, Енергопостачальних компаній, так і власників дСЕС наступну інформацію:
- Чи правомірна відмова Енергопостачальних компаній, у відмові нарахування та виплати пені, за затримки у виплаті по “Зеленому тарифу” приватним домогосподарствам? Чи містить на даний момент Постанова від 08 квітня 2020 р. № 766 НКРЄКП пункт, про можливість не платити пеню, на який посилаються всі Енергопостачальні компанії?
- Чи правомірне встановлення ОСР обмежувачів по напрузі, при тому, що споживання чи генерація знаходиться у межах виділеної потужності, із звинуваченням саме домогосподарств, у погіршенні якості напруги?
- Просимо пояснити:
а) яким чином положення статті 19" закону про ринок електричної енергії”, стосуються приватних домогосподарств, які не є учасниками цього ринку? Саме для цього законом чітко обмежено потужність генеруючої установки (щоб вони не мали впливу на вищезгаданий баланс), тому що ця потужність братися до розрахунку цього ж балансу не може, через те, що домашнє господарство продає лише надлишки, яких може бути більше або менше, а може і не бути. Графіків прогнозної генерації, які могли б враховуватися в балансі, домашнє господарство не надає так як не є учасником ринку. Тому це твердження у відношенні до генеруючих установок домашніх господарств є некоректним з точки зору чинного законодавства.
б) Також в листі чітко вказано що фотоелектричні модулі перетворюють сонячну енергію в енергію постійного струму яка не може бути передана в енергосистему. Це означає, що параметри цієї енергії ніяк не можуть вплинути на енергосистему згідно з твердження самої НКРЕКП про те, що вона не передається. Тому твердження про потужність елементів у відношенні до енергосистеми є некоректними. А вести мову про взаємодію енергосистеми і генеруючої установкою домашнього господарства можна вести лише у відношенні того елемента який перетворює енергію до потрібних параметрів.
в) якщо припустити що номінальна потужність фотоелектричних модулів генеруючої установки домашнього господарства якимось чином впливає на енергосистему, то логічно ж стверджувати що цей вплив може бути лише тоді коли ці фотоелектричні модулі цю потужність розвивають. Але ж цього також не буває, тому що навіть при сприятливих погодних умовах інверторне обладнання, яке є невід'ємною частиною генеруючої установки і сертифіковане для роботи в мережах, займається обмеженням потужності фотоелектричних модулів для того щоб їхня потужність відповідала загальній потужності генеруючої установки (що і вимагають в листі). Підтвердженням чого може бути виміри потужності постійного струму (обрізається при перевищенні потужності) засобами інвертора або будь якими іншими способами які може здійснити оператор системи розподілу, якщо його це цікавить.
г) яким чином, обмеження по загальній потужності фотоелектричних модулів, може стосуватись власників дСЕС, які встановили свої сонячні електростанції до 27.06.2020, коли діяла ПОСТАНОВА від 27.02.2014 № 170, в якій чітко вказано, що “встановлена потужність генеруючої установки - номінальна потужність інверторного устаткування генеруючої установки, яке забезпечує паралельну роботу генеруючої установки з енергосистемою;”
Корективи вітаються!